نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک ملت به همراه پاسخنامه




برای آزمون استخدامی بانک ملت در سال 94 آماده شوید:











آگهی استخدام بانک ملت در سال 94




بانک ملت با استعانت از درگاه خداوند متعال و با راهبرد مشتری مداری، به منظور ارائه خدمات بهینه مالی و بانکی به مشتریان و تکمیل نیروی انسانی خود در رده های شغلی بانکدار، متصدی امور اداری و نگهبان، مطابق با ضوابط و آئین نامه استخدامی بانک، از بین متقاضیان واجد شرایط در مقاطع تحصیلی کارشناسی (جهت رده های شغلی بانکدار و متصدی امور اداری) و دیپلم (جهت رده شغلی نگهبان)، بومی و ساکن یکی از شهرهای مندرج در جدول شماره ۱، براساس اولویت های مورد نیاز و با رابطه استخدامی قراردادی دعوت به همکاری می نماید

مراحل ثبت نام:
۱ مراجعه به سایت بانک ملت به نشانی: www.bankmellat.ir
۲ تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت مذکور
۳ ارسال عکس: متقاضیان می بایست عکس ۴*۳ پرسنلی خود را با عرض ۱۵۰ و ارتفاع ۲۰۰ پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت اسکن نموده و درقسمت مربوطه بارگذاری نمایند.
۴ پرداخت وجه ثبت نام: متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبت نام در آزمون استخدامی می بایست از تاریخ۹۴/۰۸/۱۴لغایت ۹۴/۰۸/۲۲ از طریق کارت یکی از بانکهای عضو شبکه شتاب که قابلیت پرداخت اینترنتی را داشته باشد (حاوی پارامترهای cvv2 و رمز اینترنتی) با وارد کردن ۱۶ رقم شماره کارت, رمز اینترنتی و پارامترcvv2 و همچنین تاریخ انقضاء کارت، نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ ۴۰۰.۰۰۰ ( چهارصد هزار) ریال به حساب جام به شماره ۹۱۳۲۳۷۰۴۲ تحت عنوان “ثبت نام اینترنتی از داوطلبان آزمون استخدامی” اقدام و سایر مراحل ثبت نام را تا دریافت کد رهگیری طی نمایند.
ضمناً دارندگان کارتهای صادره (سایت ایران استخدام دات آی آر منتشر کننده آگهی های استخدامی) بانک ملت نیازی به ورود تاریخ انقضای کارت نداشته و می توانند با مراجعه به هر یک از پایانه های خودپرداز بانک ملت رمز اینترنتی و پارامتر cvv2 کارت خود را دریافت نمایند. همچنین دارندگان کارتهای سایر بانکها می بایست طبق قوانین بانک صادره کننده کارت خود، نسبت به اخذ پارامترهای لازم اقدام نمایند.
تبصره: با عنایت به عدم امکان استرداد وجه ثبت نام، صرفاً متقاضیانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در جداول و متن آگهی باشند، نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

نکات مهم در ثبت نام:
۱ قبل از ثبت نام به راهنمای نحوه تکمیل فرم موجود در سایت مراجعه و مندرجات آنرا دقیقاً مطالعه نمایید.
۲ ثبت نام زمانی تکمیل می باشد که شماره رهگیری از طریق سیستم به متقاضی اعلام گردد.
۳ مسئولیت صحت ثبت اطلاعات در سایت اینترنتی به عهده شخص متقاضی می باشد. بدیهی است متعاقباً نسبت به اخذ و بررسی اصل مدارک پذیرفته شدگان در آزمون اقدام و چنانچه مغایرتی در مندرجات مدارک ارائه شده با شرایط آگهی بانک وجود داشته باشد از ادامه مراحل استخدامی متقاضی در هر مرحله جلوگیری بعمل خواهد آمد و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

تاریخ دریافت برگه ورود به جلسه آزمون:
داوطلبان می بایست حداکثر تا تاریخ ۹۴/۰۹/۱۲ جهت دریافت برگه ورود به جلسه آزمون، به سایت یاد شده مراجعه نمایند. بدیهی است به همراه داشتن برگه ورود به جلسه، شناسنامه یا کارت ملی در روز برگزاری آزمون ضروری خواهد بود.
تبصره: داوطلبان می بایست پس از اخذ برگه ورود به جلسه آزمون از طریق سایت، نسبت به کنترل مشخصات فردی خود (مدرک تحصیلی، معدل، شماره داوطلبی، شماره صندلی) و محل برگزاری آزمون اقدام نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت می توانند از طریق قسمت مربوطه در سایت, تحت عنوان “پاسخگوئی تلفنی به متقاضیان”، نسبت به رفع نقص اقدام نمایند.

تذکرات مهم:
۱ آخرین اخبار و اطلاعیه ها درخصوص استخدام در بانک ملت، صرفاً از طریق درج در وب سایت اینترنتی بانک به نشانی www.bankmellat.ir ، معتبر بوده و بانک مسئولیتی در قبال مطالب منتشره در سایر سایتها نخواهد داشت.
۲ چنانچه پس از توفیق متقاضیان در مرحله کتبی آزمون و بررسی و تطبیق مدارک استخدامی آنان با شرایط مندرج در آگهی حاضر یا در
هر مرحله از بررسی های بعدی از سوی بانک مشخص شود داوطلبی واجد شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده نمی باشد، حتی در صورت توفیق در آزمون کتبی و هریک از مراحل استخدامی و یا اشتغال بکار در بانک، ادامه رسیدگی به وضعیت استخدامی و استمرار خدمت وی در بانک منتفی خواهد شد و در این صورت داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.
۳ ثبت نام متقاضیان صرفاً از طریق سایت مزبور و به صورت اینترنتی بوده و نیازی به ارسال مدارک نمی باشد.
۴ چنانچه مشخص شود داوطلبی با مدرک تحصیلی بالاتر در آزمون مقطع پائین تر شرکت نموده است از استخدام و ادامه اشتغال وی در هر مرحله ممانعت بعمل خواهد آمد.
۵ به درخواست ثبت نام متقاضیانی که پس از مهلت مقرر (تاریخ ۹۴/۰۸/۲۲) اقدام نمایند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۶ پس از برگزاری آزمون کتبی، براساس ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز بانک نسبت به اعلام اسامی پذیرفته شدگان اقدام می شود تا پس از انجام سایر مراحل، قبول شدگان نهائی انتخاب شوند.
توجه: اعلام قبولی متقاضیان به منزله استخدام آنها نبوده و پس از توفیق در کلیه مراحل استخدامی و با توجه به نمرات مکتسبه همچنین نیاز هر شهر، نسبت به بکارگیری متقاضیان به ترتیب اولویت اقدام می گردد و بانک هیچ گونه مسئولیتی در قبال بکارگیری سایر نیروهای ذخیره
(مازاد بر نیاز هرشهر) نخواهد داشت.
۷ هزینه شرکت در آزمون، به هیچ وجه مسترد نخواهد گردید.
۸ موکداً اعلام می گردد؛ جذب نیروی انسانی در بانک، مستلزم توفیق متقاضیان در تمامی مراحل استخدامی (مشتمل بر آزمون کتبی،
آزمون های روانشناختی، مصاحبه تخصصی، تست آمادگی جسمانی (صرفاً جهت متقاضیان رده شغلی نگهبان)، گزینش و معاینات پزشکی) و مطابق نیاز تعیین شده می باشد و چنانچه متقاضیان در هر یک از مراحل فوق توفیق لازم را کسب ننمایند، موضوع ادامه مراحل استخدامی آنان منتفی خواهد گردید.
۹ حوزه امتحانی داوطلبان نیز مطابق استان مورد درخواست تعیین گردیده و از طریق سایت مربوطه قابل رویت می باشد.
۱۰ در صورت بروز هرگونه سوال احتمالی با شماره تلفنهای ۳۳۲۷۲۵۱۱ و ۳۳۲۷۶۰۴۰ تماس حاصل فرمائید.

جهت انجام ثبت نام اینجا کلیک کنید






تصاویر بانک ملت





آشنایی با تاریخچه بانک ملت


تاریخچه

 بانک بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تشکیل و با شماره ۳۸۰۷۷ در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد. با ادغام بانک ها، سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید. به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ ۱۷ فروردین۸۷) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید. بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.

منبع: بانک ملت


آشنایی با رشته کارشناسی اقتصاد پول و بانکداری



امروزه اقتصاد پول و بانکداری از جمله مهمترین موضوعات اقتصادی در دنیا است. با پولی شدن اقتصادها اهمیت و نقش سیاستهای پولی، ارزی و بانکداری در کشورها روز افزون گردیده است، سیاست پولی به دلیل اثراتی که بر حجم پول و تقاضای کل و در نتیجه در اقتصاد دارد، بازارهای مالی و واسطه های مالی به جهت نقشی که در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارند، حائز اهمیت می باشند. مطالعه پول و بانک در اقتصاد از دو جهت حائز اهمیت است.


اولاً پول و بانکداری با توجه به ارتباط نزدیکی که با تغییرات حجم پول، تورم، بیکاری و تحولات اقتصادی دارد، دارای اهمیت است.


ثانیاً از آنجایی که در رابطه با موضوعات مختلف اقتصادی، جواب مطلق و مشخصی در بین کارشناسان و متخصصین اقتصادی وجود ندارد، این تنوع و جدال بین کارشناسان در رابطه با مسایل اقتصادی را می‌توان در تحولاتی که هر روز در پول و بانکداری حاصل می‌شود، جستجو نمود. چرا که هر روز موسسات پولی و مقررات جدیدی به منظور پاسخگویی به مسایل و مشکلات پدید می‌آید.


بنابراین رشته علوم اقتصادی گرایش اقتصاد پول و بانکداری از مهمترین گرایش های اقتصاد محسوب می شود.


در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و استخدام به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته اقتصاد پول و بانکداری، معرفی گرایشهای ارشد و دکتری علوم اقتصادی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.


 


سرفصل دروس اقتصاد پول و بانکداری و تعداد واحدها:


تعداد کل واحدها : 135 واحد

دروس عمومی : 20 واحد

دروس اصلی : 78 واحد

دروس اختصاصی اجباری : 28 واحد

دروس اختصاصی اختیاری : 9 واحد


 

 

دروس عمومی رشته اقتصاد پول و بانکداری

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

دو درس ازدروس مبانی نظری اسلام

4

ادبیات فارسی

3

یک درس از دروس اخلاق اسلامی

2

زبان عمومی

3

یک درس از دروس انقلاب اسلامی

2

تربیت بدنی 1

1

یک درس ازدروس تاریخ وتمدن اسلامی

2

تربیت بدنی 2

1

یک درس از دروس آشنایی با منابع اسلامی

2

جمع

20

 
 

دروس اصلی رشته اقتصاد پول و بانکداری

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

زبان خارجی 2

2

اصول سازمان و مدیریت

3

حقوق تجارت

3

مبانی جامعه شناسی

3

ریاضیات 1

4

ریاضیات 2

4

پول و بانکداری

3

آمار 1

4

آمار 2

4

روش تحقیق

3

اقتصاد خرد1

4

اصول حسابداری 1

3

اصول حسابداری 2

2

اصول بیمه اسلامی

2

اقتصاد خرد2

4

اقتصاد کلان 1

4

اقتصاد کلان 2

4

مبانی فقهی اقتصاد اسلام

3

اقتصاد بخشی عمومی 1

3

نظام اقتصادی صدر اسلام

2

نظام های اقتصادی

3

تجارت بین الملل

3

مالیه بین الملل

3

اقتصاد توسعه

3

اقتصاد ایران

3

جمع

78


 

دروس اختصاصی اجباری رشته اقتصاد پول و بانکداری

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

عملیات بانکی داخلی

2

عملیات بانکی خارجی

2

سیاستهای پولی و مالی

4

بانکداری اسلامی

2

روشهای مقداری در بازرگانی

4

سازمانهای پولی و مالی بین المللی

2

حسابداری شرکتها

3

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

2

ارزیابی طرحهای اقتصادی

3

تامین منابع مالی و بورس اوراق بهادار

2

مدیریت مالی 1

3

جمع

28

 
 

دروس اختصاصی اختیاری رشته اقتصاد پول و بانکداری

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

بانکداری تطبیقی

2

بودجه

3

اقتصاد سنجی

4

مدیریت مالی 2

3

اصول بازاریابی

3

مدیریت صادرات و واردات

2

اقتصاد مدیریت

3

قوانین و مقررات مالیاتی در ایران

2

اصول بیمه

3

زبان خارجی

3

آشنایی با برنامه نویسی و بسته های کامپیوتری

3

پژوهش عملیاتی

3

حسابداری ملی

2

اصول حسابرسی

3

حسابداری صنعتی 1

3

 

 

  • دانشجو باید 9 واحد از دروس فوق را بگذراند.
     


منبع: مسیر ایرانی



کلمات کلیدی:


زمون استخدامی بانک ملت · برای دانلود سوالات تخصصی آزمون استخدامی بانک ملت اینجا کلیک کنید.الات استخدامی بانک ملت نلودویژه والاتبانک ملت با استعانت از خداوند متعال و با راهبرد مشتری مداری ،به منظور ارائه خدمات بهینه مالی و بانکی ب شما قصد دارید در آزمون استخدام بانک ملت و سایر بانک ها قبول شوید و به دنبال منابع مطالعه می گردید، بهترین منبع نمونه سوالات سالهای قبل همی آزمون استخدامی، سوالات مصاحبه - دانلود سوالات استخدامی بانک ها - سوالات استخدامی آموزش و پرورش، نمونه سوالات ... سوالات آزمون استخدامی بانک ملت. به اد با عنوان "نمونه سوالات عمومی" و " نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک ملت 93 mellat_new. مجموعه ی زیر نمونه سوالات پیشین آزمون استخدامی بانک ملت شامل موارد زیر: ۲۰ سوال زبان (دانلود رایگان) تعداد کل سوالات 105، همراه با پاسخ نامه کلیدی سوالات تعداد صفحات نمونه ...لینک دانلود م این سوالات نمونه سوالات پیشنهادی تیم آم