نمونه سوالات آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز به همراه پاسخنامه




دانلود سوالات استخدامی:





آگهی استخدام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز در سال 94

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرزدر نظر دارد تعدادی نیروی پرستار برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در واحدهای تحت پوشش از افراد واجدالشرایط از طریق واگذاری خدمات سلامت با حقوق ومزایای مناسب جذب نماید. نحوه ثبت نام مقدماتی و مهلت ثبت نام: *متقاضیان ملزم هستند از تاریخ ۹۴/۰۷/۰۱ لغایت تاریخ ۹۴/۰۷/۱۴ نسبت به ثبت نام الکترونیکی با استفاده از لینک ذیل اقدام نمایند.




تصاویر




آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی کرج


شکل8:توان لحظه ایتاریخچه[ویرایش]
در سال ۸۹ و پس از انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشکده پزشکی این دانشگاه در کرج بصورت مستقل و با عنوان دانشگاه به کار خود ادامه داد. در ضمن با تشکیل استان البرز وجود یک دانشگاه علوم پزشکی در این استان ضروری بود. هم اکنون نیز این دانشگاه در حال گسترش است.

دانشکده‌ها[ویرایش]
دانشکده پزشکی واقع در باغستان،خیابان اشتراکی،خیابان گلستان یکم
دانشکده دندان پزشکی واقع در 45 متری گلشهر خیابان کتوئی زاده
دانشکده پرستاری و مامایی البرز واقع در باغستان،خیابان اشتراکی،خیابان گلستان یکم
دانشکده پیراپزشکی واقع در باغستان
دانشکده بهداشت واقع در ۴۵ متری گلشهر، خیابان صفاریان
دانشکده فوریت‌های پزشکی واقع در شهر جدید هشتگرد
دانشکده داروسازی
رشته‌های تحصیلی[ویرایش]
پزشکی (دکترا)
دندانپزشکی (دکترا)
پرستاری (کارشناسی)
مامایی (کارشناسی)
هوشبری (کارشناسی)
اتاق عمل(کارشناسی)
بهداشت حرفه‌ای (کارشناسی)
بهداشت محیط (کاردانی و کارشناسی ناپیوسته)
بهداشت عمومی (کارشناسی)
فوریت‌های پزشکی (کاردانی و کارشناسی ناپیوسته)
آموزش بهداشت (کارشناسی ارشد)
میکروب شناسی (کارشناسی ارشد)
انگل شناسی (کارشناسی ارشد)
بهداشت محیط (کارشناسی ارشد)
مامایی (کارشناسی ارشد)
بیمارستان‌ها[ویرایش]
بیمارستان شهید مدنی
بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)
بیمارستان شهید باهنر
بیمارستان شهید رجایی
بیمارستان کمالی
بیمارستان حضرت علی (ع)
بیمارستان فاطمه الزهرا اشتهارد
بیمارستان امام جعفر صادق (ع)
بیمارستان ثارالله
بیمارستان دکتر شریعتی
کتابخانه‌ها[ویرایش]
کتابخانه مرکزی در دانشکده پزشکی
کتابخانه دانشکده دندان پزشکی
کتابخانه دانشکده بهداشت
کتابخانه دانشکده پیراپزشکی



آشنایی با رشته های پزشکی


پزشکی

محمدجواد عرب‌پور فتح‌آبادی، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 3 و رتبه‌ی 176 کشور سال 90، دانشگاه علوم پزشکی تهران


من رشته‌ی پزشکی را به خاطر علاقه‌ای که به علم پزشکی و مسئولیت‌های پزشک داشتم انتخاب کردم نه به دلیل جایگاه اجتماعی پزشکان! مخصوصاً برای رشته‌ی پزشکی علاقه‌ خیلی خیلی مهم است؛ چون هم مدت تحصیل آن زیاد است و هم جزء رشته‌های سخت محسوب می‌شود. ما نمی‌توانیم خودمان را مجبور کنیم که 10 الی 15 سال مطالبی را بخوانیم که علاقه‌ای به آن‌ها نداریم و تازه بعد بخواهیم با جان انسان‌ها بازی کنیم! یک پزشک قرار است در آینده پاسخ‌گوی فرزندی باشد که پدرش را به او می‌سپارد. باید پاسخ‌گوی مادری باشد که با هزار امید فرزندش را به او می‌سپارد. پزشک با جان مردم سروکار دارد. باید با آگاهی از تمام مسئولیت‌های یک پزشک و پذیرش آن‌ها این رشته را انتخاب کند. اگر پزشکی را به این علت انتخاب کنیم که به ما بگویند "پزشک" هم در حق خودمان ظلم کرده‌ایم و هم در حق پزشکان موفق و به خصوص در حق علم پزشکی و هم در حق افرادی که در آینده به عنوان "بیمار" به ما مراجعه خواهند کرد.



تصورم از رشته‌ی پزشکی و مسیرش و آینده‌اش عوض نشده چون تصوری که قبل از ورود به دانشگاه داشتم کاملاً آگاهانه بود. دانشگاه تهران دوره‌ی پزشکی عمومی را حدود 7 سال و نیم آموزش می‌دهد. قطعاً درصد خیلی بالایی از فارغ‌التحصیلان تمایل به ادامه‌ی تحصیل تا مقطع تخصص و فوق تخصص را دارند اما پذیرش کم است. به همین علت رقابت خیلی زیاد است و اگر بخواهیم در گرایشی که علاقه داریم ادامه‌ی تحصیل دهیم باید از همین اول ورود به دانشگاه یک برنامه‌ی راهبردی بلندمدت داشته باشیم. من علاقه‌مند به جراحی مغز و اعصابم.


به طور کلی چیزی حدود 7 سال دوره‌ی پزشکی عمومی طول می‌کشد که اگر اجازه‌ی شرکت در آزمون تخصص را نداشته باشیم باید 4 سال طرح برویم و بعد می‌توانیم دوباره امتحان تخصص بدهیم. بعد از اتمام دوره‌ی تخصص هم طرح داریم. درس‌های تخصصی رشته‌ی پزشکی بیش‌ترین شباهت را به زیست‌شناسی دوران دبیرستان دارد. مثلاً کسی که به آن درس علاقه دارد احتمالاً به درس‌های رشته‌ی پزشکی هم علاقه خواهد داشت. مهم‌ترین عامل برای موفقیت در این رشته علاقه و پشتکار است. توانمندی‌هایی همچون قدرت تحلیل مسائل، قدرت تحقیق و از همه مهم‌تر همان خودآموزی کانون نیاز است؛ چون حجم مطالب خیلی زیاد است ، باید به یاد داشته باشیم که باید خودمان هم چیزهایی را بدون استاد یاد بگیریم.


پزشکی


آیدین باغبانی اسکویی، دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران، رتبه‌ی 38 منطقه‌ی 1 و رتبه‌ی 91 کشوری کنکور تجربی 90 


1- چرا این رشته را انتخاب کردید؟ دلیل علاقه‌ی خود و ویژگی‌هایی را که در شما بوده و باعث به وجود آمدن این علاقه شده توضیح دهید.


من از بچگی دوست داشتم بتوانم به مردم خدمت کنم و جان کسی را نجات بدهم. این هدف سراسر وجودم را فراگرفته بود، به طوری که همیشه تصورم از آینده این بود که صبح تا شب مشغول طبابت بوده و می‌توانم به درد مردم بخورم. حتی تصور می‌کردم که شب‌ها آرامش ندارم و دائم برای موارد اورژانسی احضار می‌شوم! پدر و مادرم نیز همواره مشوق بنده بودند و با قوت قلب ایشان کم کم به خودم اعتماد پیدا کردم. به خاطر این علاقه همواره با پزشکان خانواده‌‌ام به بحث می‌پرداختم و این بحث‌ها علاقه‌ی مرا به پزشکی چندین برابر کرد. البته می‌دانستم مسیر این رشته بسیار طولانی و پرزحمت است و خیلی‌ها به این علت سعی می‌کردند مرا منصرف کنند اما من چون به تلاش و پشتکار خودم اعتماد داشتم نظرم را تغییر ندادم. در انتخاب این رشته باید به این نکته نیز توجه کرد که یک پزشک علی‌رغم نجات جان بسیاری از مردم، در مقابل بسیاری از مرگ‌ها و درمان‌های خطا نیز مسئول خواهد بود و بیمار می‌تواند از او شکایت کند. پس باید کاملاً مسئولیت‌پذیر و دقیق بود.


2- آیا تصورتان از این رشته قبل از دانشگاه، با شناختی که در این چند سال تحصیل از آن به ‌دست آورده‌اید، یکسان است؟


تصورم خیلی سطحی‌تر و کلی‌تر بود؛ اما اکنون که فقط یک مرحله از این رشته را پشت سر گذاشته‌ام دیدگاهم بسیار فرق کرده است. رشته‌ی پزشکی بسیار حجیم‌تر و گسترده‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم. من تصور می‌کردم امکان این وجود دارد که تمام ابعاد و درس‌های آن را به طور کامل بیاموزم و هیچ نکته‌ای از آن باقی نماند اما این گونه نیست. به علت حجم بسیار زیاد درس‌ها حتی اگر مطلبی را ده بار هم خوانده باشید باز هم اگر به طور تجربی و عملی آن را فرا نگیرید در خاطرتان نخواهد ماند. متأسفانه این مشکل در دوران علوم پایه بیش‌تر به چشم می‌خورد ولی در دوران بالینی تا حدی حل می‌شود. تصور دیگری که مرا همیشه نگران کرده بود این بود که فکر می‌کردم باید تمام زندگی‌ام را وقف این رشته کنم و فقط درس بخوانم در حالی که این گونه نبود. با برنامه‌ریزی می‌توان علاوه بر درس‌ خواندن، به زمینه‌ها و علایق دیگر نیز پرداخت. هیچ گاه فکر نکنید که زندگی‌تان به تمامی وقف دانشگاه خواهد شد.


3- در مجموع آیا از انتخاب خود راضی هستید؟


کاملاً راضی هستم و هیچ گاه از این انتخاب پشیمان نشده‌ام. بعد از روبه‌رو شدن با درس‌های دانشگاه و آشنایی بیش‌تر با این رشته علاقه‌ام زیادتر شد و نسبت به علوم پزشکی تشنه‌تر شدم. مثلاً در هر ترم واحدهای بیش‌تری از ترم‌های بالا علاوه بر واحدهای مربوط به آن ترم گرفتم و نهایتاً یک ترم جلوتر افتادم. از طرف دیگر در کلاس‌های اختیاری تحقیق و پژوهش در حیطه‌ی پزشکی شرکت کردم. اگر کسی نسبت به انتخاب این رشته کمی تردید دارد (علاقه‌ی زیادی ندارد) یا بیش‌تر به فکر درآمد است بهتر است رشته‌های دندان‌پزشکی و داروسازی را انتخاب کند که آسان‌تر بوده و زودتر به نتیجه و درآمد می‌رسد.


4- ویژگی‌های این رشته و گرایشات آن را توضیح دهید. شما کدام گرایش را انتخاب کرده یا خواهید کرد و چرا؟


7 سال اول که برای همه یکسان و دوره‌ی عمومی است. بعد از این دوره آزمون داده و بر اساس رتبه گرایش خود را مشخص خواهیم کرد. من به رشته‌ی جراحی مغز و اعصاب با وجود سختی و پیچیدگی آن، بسیار علاقه‌مندم؛ اما این تصمیم قطعی نیست. از امسال که به بیمارستان و بخش‌های مختلف خواهیم رفت با گرایش‌های گوناگون بیش‌تر آشنا خواهیم شد و جنبه‌ها و ابعاد آن‌ها را برای انتخاب، بهتر ارزیابی خواهیم کرد. ویژگی دیگری که من دارم این است که همیشه دنبال سخت‌ترین و پرزحمت‌ترین رشته و گرایش هستم؛ گرایشی که کم‌تر کسی به خود جسارت انتخاب آن را می‌دهد. همیشه می‌گویم باید دنبال آن چیزی باشم که مردم به آن نیاز دارند ولی به علت پیچیدگی و سختی زیاد، افراد کم‌تری در آن زمینه فعالیت دارند.


5- فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟ تا چه مرحله‌ای امکان ادامه‌ی تحصیل در این رشته وجود دارد؟


بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توان در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی فعالیت کرد. علاوه بر این هر پزشک با کسب مجوز از وزارت بهداشت و درمان می‌تواند در مطب خود به درمان بیماران بپردازد. دانشجویان نمونه و برتر آزمون‌های تخصصی می‌توانند عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور شوند و در بالین به دانشجویان پزشکی بیاموزند.


6- چه درس‌هایی در این رشته از اهمیت بیش‌تری برخوردار هستند و ضرورت دارد دانش‌آموز زمینه‌ی آموزشی خوبی در آن درس داشته باشد؟


به نظر من همه‌ی درس‌های اختصاصی برای یک پزشک موفق لازم و ضروری است. به هیچ درسی نباید بی‌توجهی کرد. مهم‌ترین درس‌های دوران علوم پایه فیزیولوژی، آناتومی و ایمونولوژی است. در بالین نیز تک تک درس‌ها اهمیت بسیاری دارند و هیچ کدام کم‌اهمیت نیستند.


7- توانمندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


علاقه‌ی شدید و پشتکار! پزشکی رشته‌ی سختی نیست ولی حجیم است؛ یعنی اگر دانشجو برای درس‌های آن وقت بگذارد حتماً از پسشان برمی‌آید و نتیجه می‌گیرد؛ زیرا مطلب مبهمی در آن نیست. این رشته انگیزه و اراده‌ی زیادی می‌طلبد. البته فقط علاقه کارساز نخواهد بود زیرا دانشجو ممکن است بعداً به علت طولانی بودن مسیر از آن خسته شده و دانشگاه را رها کند. من بسیاری از دانشجویان را می‌شناسم که در کنکور رتبه‌ی خوبی کسب کرده بودند اما در دانشگاه موفق نشدند ؛ اما در کنار آن‌ها افرادی هم بودند که رفته رفته وضع درسی‌شان بهبود یافت و توانستند در امتحان تخصص رتبه‌ی زیر 10 کسب کنند! کسی که می‌خواهد پزشک موفقی شود باید صبور باشد و با حرف دیگران و حاشیه‌ها کاری نداشته باشد. مسیر طولانی است اما فوق‌العاده ارزشمند است. اگر به توانایی‌های‌تان اعتماد دارید با خیال راحت می‌توانید پزشکی بخوانید.



داروسازی


صادق ابرقویی، رتبه‌ی 700 منطقه‌ی 1 در کنکور 85 و فارغ‌التحصیل دانشگاه شهیدبهشتی 


چرا این رشته را انتخاب کردید؟ دلیل علاقه‌ی خود و ویژگی‌هایی را که در وجود شما بوده و باعث به وجود آمدن این علاقه شده است توضیح دهید.


دانشمندان مسلمان و ایرانی در شناخت محیط زندگی و داروها پیشقدم بوده‌اند و هم‌چنین این رشته امکان تحصیل در گرایش‌های حرفه‌ای را دارد.


آیا تصورتان از این رشته قبل از دانشگاه، با شناختی که در این چند سال تحصیل از آن به‌ دست آورده‌اید، یکسان است؟


بله؛ این رشته ارتباط زیادی به مبحث‌های رشته‌ی شیمی دارد و من در دوران دبیرستان به این درس علاقه‌ی زیادی داشتم.


در مجموع آیا از انتخاب خود راضی هستید؟


بله کاملاً و هم‌اکنون نیز در داروخانه مشغول خدمت هستم.


ویژگی‌های این رشته و گرایشات آن را توضیح دهید.


رشته‌های تخصصی داروسازی که در حال حاضر در داخل کشور ارائه می‌شوند عبارت‌اند از: شیمی دارویی، داروسازی، مفردات پزشکی، رادیو فارماسی، فارماکولوژی، مواد خوراکی و آب‌شناسی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، داروسازی بیمارستانی، فرآورده‌های بیولوژیک و زهرشناسی.


علاوه بر رشته‌های یادشده، فارغ‌التحصیلان رشته‌ی داروسازی عمومی می‌توانند در تخصص‌های علوم پایه‌ی پزشکی نظیر: بیوشیمی، ‌انگل‌شناسی پزشکی، میکروب‌شناسی پزشکی، فیزیولوژی، آمار حیاتی، تغذیه، ایمونولوژی، ویروس‌شناسی و ژنتیک نیز شرکت کنند.


فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟ تا چه مرحله‌ای امکان ادامه‌ی تحصیل در این رشته وجود دارد؟


حدود ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ جذب‌ بازار کار می‌شوند که‌ از این‌ میان‌ بیش‌ از ۸۰ درصد جذب‌ داروخانه‌ها و مابقی‌ در صنایع‌ داروسازی‌ (صنعت‌ ساخت‌ و کنترل‌ دارو) و کارخانه‌های‌ آرایشی- بهداشتی‌ مشغول‌ به‌ کار می‌شوند یا در کارهای‌ اجرایی‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ فعالیت‌ می‌کنند. از سوی‌ دیگر در حال‌ حاضر حدود ۹۷ درصد داروهای‌ مورد نیاز کشور (از نظر عددی‌) در کارخانه‌های‌ متعدد داروسازی‌ داخل‌ کشور ساخته‌ می‌شود و بدون‌ شک‌ این کارخانه‌ها به‌ کارشناسان‌ داروسازی‌ نیاز دارند. این‌ در حالی‌ است‌ که‌ اکثر کارخانه‌های‌ داروسازی‌ کشور دارای‌ واحدی‌ به‌ نام‌ واحد تحقیقات‌ هستند و امکان‌ فعالیت‌های‌ تحقیقاتی‌ برای‌ فارغ‌التحصیلان‌ علاقه‌مند مهیاست.


چه درس‌هایی در این رشته از اهمیت برخوردار هستند و ضرورت دارد دانش‌آموز زمینه‌ی آموزشی خوبی در آن درس داشته باشد؟


درس‌های‌ پایه:‌


بیولوژی‌ نظری‌، فیزیک‌ نظری‌، ریاضیات‌ پایه‌ و مقدمات‌ آمار، شیمی‌ عمومی‌، بیوشیمی، فیزیولوژی، شیمی‌ آلی، تشریح‌، اصول‌ خدمات‌ بهداشتی‌، آمار حیاتی‌، شیمی‌ تجزیه‌، میکروب‌شناسی‌ نظری‌ و عملی‌، انگل‌شناسی‌ و قارچ‌شناسی‌، ایمونولوژی‌، کمک‌های‌ اولیه و، کامپیوتر.


درس‌های‌ تخصصی:‌


گیاه‌شناسی‌ دارویی‌، اشکال‌ دارویی‌، تغذیه‌ و رژیم‌‌درمانی‌، مواد خوراکی‌ نظری‌، مدیریت‌ در داروسازی‌، درمان‌شناسی‌، اطلاعات‌ دارویی‌، شیمی‌ دارویی‌، فارماکولوژی‌، مفردات‌ پزشکی‌، فرآورده‌های‌ دارویی‌ بیولوژیکی‌، فیزیکال‌ فارماسی‌، روش‌های‌ دستگاهی‌، سم‌شناسی، بیوفارماسی‌، داروسازی‌ صنعتی، کنترل‌ میکروبی‌ دارویی، کارآموزی‌ صنعت‌، زبان‌ تخصصی‌، مقدمات‌ داروسازی‌، گیاه‌شناسی‌ داروسازی‌، کارآموزی‌ داروخانه (بیش‌تر درس‌های‌ این‌ رشته‌‌ همراه‌ با آزمایشگاه‌ ارائه‌ می‌شود.)


توانمندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


داروساز باید مشاور خوبی باشد و با ارائه‌ی اطلاعات صحیح به پزشک و بیمار باعث کاهش عوارض سمی و جانبی داروها شود.



علوم آزمایشگاهی  

زهرا دمیرچی - رتبه 2000 منطقه 2 – سال 88- دانشگاه تهران


2- چرا این رشته را انتخاب کردید؟ دلیل علاقه خود و ویژگی‌هایی که در وجود شما بوده و باعث به وجود آمدن این علاقه شده است را توضیح دهید.


من کار پزشکی را دوست داشتم ولی دوست نداشتم با بیمار سروکار داشته باشم.


3- آیا تصورتان از این رشته قبل از دانشگاه، با شناختی که در این چند سال تحصیل از آن به‌دست آورده‌اید، یکسان است؟


علوم آزمایشگاهی ها تقریباً با مریض هیچ گونه برخوردی ندارند به غیر از شرایط و آزمایشگاه‌های خاص که نیازمند نمونه گیری مستقیم است . معمولاً نمونه های دریافتی از مریض‌ها به فرد آزمایش کننده ارسال می شود و فرد به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه نمونه را انالیز و اماده کرده و جواب را گزارش می کند.


               

4- مجموع آیا از انتخاب خود راضی هستید؟


بله - به نظر خودم بعد از سه رشته معروف پزشکی ، دندان و دارو بهترین رشته از نظر سطح رشته ای ، درآمد ، جذابیت و سایر ویژگی ها مورد نظر من است.


5- ویژگی‌های این رشته و گرایشات آن را توضیح دهید. شما کدام گرایش را انتخاب کرده یا خواهید کرد و چرا؟


در ارشد می توانید چند گرایش مختلف را انتخاب کنید مانند میکروب ، هماتو ، ویروس ، انگل ، بیوتکنولوژی و چند گرایش دیگر و بعد از این مرحله هم می تونید تا دکتری ادامه دهید.


6- فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟ تا چه مرحله‌ای امکان ادامه‌ی تحصیل در این رشته وجود دارد؟


محل کار این افراد، آزمایشگاه بیمارستان ها ، آزمایشگاه های مراکز بهداشتی ، آزمایشگاه های خصوصی ، آزمایشگاه های پلیس و سایر ارگان ها ، آزمایشگاه های شیمیایی و علوم تغذیه ای و ... است .


7- چه درس‌هایی در این رشته از اهمیت برخوردار هستند و ضرورت دارد دانش‌آموز زمینه‌ی آموزشی خوبی در آن درس داشته باشد؟


این رشته در حال حاضر به صورت کارشناسی پیوسته است و کاردانی حذف شده است و هر دو دانشگاه سراسری و آزاد دانشجو می پذیرند. درس‌هایی که بیش‌تر تخصصی هستند، مانند : هماتولوژی ، ایمنی شناسی ، باکتری شناسی ، ویروس شناسی ، ایمنی در آزمایشگاه ، قارچ شناسی و فیزیولووژی ، آسیب و بافت .


8- توان‌مندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


اخلاق و صبر و از همه مهتر دقت کافی در مدت زمان بسیار کم را داشته باشد و بتواند در یک کار تیمی نهایت تلاش و با هوشی خود را نشان دهد .


پرستاری


پروین رضایی، رتبه‌ی 6000 کنکور در سال 77 و کارشناس پرستاری از دانشگاه مشهد 


چرا این رشته را انتخاب کردید؟ دلیل علاقه‌ی خود و ویژگی‌هایی را که در وجود شما بوده و باعث به وجود آمدن این علاقه شده است توضیح دهید.


ارزش پرستار خوب هم‌تراز یک پزشک خوب است. کار یک پزشک خوب وقتی به ‌حد مطلوب می‌رسد که یک پرستار خوب و ورزیده مسئولیت بیمار او را بر عهده داشته باشد.



از انتخاب خود راضی هستید؟


با توجه به نیازهای جامعه به پرستار و دیدگاه مثبت در خصوص پرستار و موقعیت او در جامعه به خصوص در چند سال اخیر، از انتخاب خودم کاملاً راضی‌ام.


ویژگی‌های این رشته و گرایشات آن را توضیح دهید. شما کدام گرایش را انتخاب کرده یا خواهید کرد و چرا؟


الف) داخلی جراحی- ب) اطفال- ج) مدیریت- د) بهداشت- ه) روان پرستاری- ن) پرستاری ویژه- و) اپیدمیولوژی- ز) آناتومی- ح) فیزیولوژی- ط) بافت‌شناسی


فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟ تا چه مرحله‌ای امکان ادامه‌ی تحصیل در این رشته وجود دارد؟


محل استخدام می‌تواند بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و پاراکلینیک‌های دولتی و خصوصی، ادارات، سازمان‌ها و به عنوان مربی در دانشکده‌ها و ... باشد. این شغل در اکثر مراکز درمانی دولتی و خصوصی و غیره به صورت شیفت در گردش (صبح، عصر و شب) یا شیفت ثابت است. شرایط محیط کار آن بستگی به نوع مسئولیت و بخش‌های بیمارستان و مراکز درمانی که پرستار در آن مشغول است دارد؛ مثلاً پرستاری که در بخش اورژانس و یا پایگاه اورژانس بیمارستان کار می‌کند با پرستاری که در بخش اطفال بیمارستان یا بخش داخلی و جراحی یا ICU و CCU یا اتاق عمل کار می‌کند از نظر شرایط محیط کار متفاوت است. پرستار می‌تواند در بیمارستان بر اساس سطح تحصیلات (کارشناسی، کارشناسی ارشد) و سابقه‌ی کار در پست‌های پرستار شیفت، سرپرستار، سوپروایزر بالینی، سوپروایزر کنترل عفونت، سوپروایزر آموزشی و ریاست پرستاری بیمارستان مشغول به کار شود.


افراد پس از اخذ دیپلم متوسطه و قبولی در آزمون سراسری گروه علوم تجربی می‌توانند در این رشته به تحصیل بپردازند و سپس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز ادامه‌ی تحصیل دهند.


توانمندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


پرستار باید از سلامت کامل جسمی و ذهنی و روحی برخوردار باشد و فردی دقیق، علاقه‌مند و صبور باشد و کنترل کافی روی احساسات شخصی خود داشته باشد.


فیزیوتراپی


حمیدرضا میرعالی‌لو، رتبه‌ی 2000 منطقه‌ی2 در کنکور سال 89 و دانشجوی فیزیوتراپی دانشگاه شهیدبهشتی 


چرا این رشته را انتخاب کردید؟ دلیل علاقه خود و ویژگی‌هایی که در وجود شما بوده و باعث به وجود آمدن این علاقه شده است را توضیح دهید.


این رشته را برای کمک به افراد معلول انتخاب کردم تا بهبود یابند یا اعضای ازکارافتاده‌ی آن‌ها قوای ازدست‌رفته‌ی خود را به دست آورد.


آیا تصورتان از این رشته قبل از دانشگاه، با شناختی که در این چند سال تحصیل از آن به‌دست آورده‌اید، یکسان است؟


قبل از ورودم به این رشته دیدگاهم این بود که از وظایف مهم فیزیوتراپیست‌ها "داشتن یک تشخیص انحصاری متعلق به خود" است؛ کسی که تصمیم می‌گیرد که آیا بیماران به حیطه‌ی فیزیوتراپی وارد شوند یا خیر.


در مجموع آیا از انتخاب خود راضی هستید؟


بله؛ معلولیت ممکن است بر اثر حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل و آتش‌‌سوزی یا سوانح رانندگی یا جنگ پدید آید. هدف این رشته کمک به این قشر از جامعه است.


ویژگی‌های این رشته و گرایشات آن را توضیح دهید. شما کدام گرایش را انتخاب کرده یا خواهید کرد و چرا؟


گرایشات این رشته عبارت‌اند از:


1- فیزیوتراپی


2- مدیریت توانبخشی


3- رفاه اجتماعی


4- علوم تشریحی (آناتومی)


5- فیزیولوپی


6- مهندسی پزشکی


7- اقتصاد بهداشت


8- کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی


9- علوم تشریحی (آناتومی) (علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس)


فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟ تا چه مرحله‌ای امکان ادامه‌ی تحصیل در این رشته وجود دارد؟


محل کار فیزیوتراپیست کلینیک‌های خصوصی، مراکز ورزشی، مراکز صنعتی، منزل، مدارس و بیمارستان‌هاست.


چه درس‌هایی در این رشته از اهمیت برخوردار هستند و ضرورت دارد دانش‌آموز زمینه‌ی آموزشی خوبی در آن درس داشته باشد؟


فرد در این رشته به عنوان پزشک و درمانگر شناخته می‌شود. دانش فیزیوتراپیست بر اساس شناخت آناتومی بدن و فیزیولوژی و پاتولوژی حرکت است.


توانمندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


فیزیوتراپیست به عنوان یک پزشک بالینی با استفاده از امکاناتی مانند مدالیته‌ها، درمان‌های دستی و تمرینات بدنی، گروه‌های گوناگون بیماری و ناتوانی‌ها را درمان می‌کند. این رشته هم‌چنین با شناسایی گروه‌های خاص افراد اقدام به پیشگیری از بیماری‌ها و غربال‌گری ناتوانی‌ها می‌کند.


مامایی


سحر رستمی- رتبه4600منطقه2- فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید بهشتی


2-    چرا این رشته را انتخاب کردید؟ دلیل علاقه خود و ویژگی‌هایی که در وجود شما بوده و باعث به وجود آمدن این علاقه شده است را توضیح دهید.


کار ماما کمک به زنان است. ماما در درمانگاه‌های زنان یا در مطب‌های خصوصی به پیشگیری‌های اولیه و یا معالجه بیماری‌های زنان می‌پردازد.


3-    آیا تصورتان از این رشته قبل از دانشگاه، با شناختی که در این چند سال تحصیل از آن به‌دست آورده‌اید، یکسان است؟


در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی و کاربرد آن در رشته مامایی، زمینه‌ی تحصیل و پیشرفت در این رشته نیز مهیا شده است. در دوران ما بیش‌تر فارغ‌التحصیلان تا مقطع کارشناسی می‌خواندند.


5-     ویژگی‌های این رشته و گرایشات آن را توضیح دهید. شما کدام گرایش را انتخاب کرده یا خواهید کرد و چرا؟


 این‌ رشته‌ در مقاطع‌ کاردانی‌ و کارشناسی‌ دارای‌ گرایش‌ نیست‌ و به‌ صورت‌ عمومی‌ ارائه‌ می‌شود. ولی‌ در مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد دارای‌ دو گرایش‌ بهداشت‌ مادر و کودک‌ و گرایش‌ آموزش‌ مامایی‌ می‌باشد.


6-     فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟ تا چه مرحله‌ای امکان ادامه‌ی تحصیل در این رشته وجود دارد؟


ماما در درمانگاه‌ها، مطب‌های خصوصی و بیمارستان‌ها به مشاوره قبل ،‌بعد و هنگام ازدواج ، آموزش نحوه تنظیم خانواده، مراقبت در دوران بارداری، زایمان طبیعی و مراقبت بهداشتی مادر و کودک و آموزش به دختران در زمینه بهداشت دوران بلوغ و بعد از آن می‌پردازد.


7-     توان‌مندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


رشته مامایی عشق و علاقه و صبر و حوصله بسیار بالا می‌خواهد چون یک خانم در حال زایمان شرایط بسیار حساسی دارد و بسیاری از حرفها یا حرکاتش در اختیار خودش نیست و یک ماما باید در حد امکان با صبر و حوصله بسیار به او آرامش و قوت قلب بدهد و توجه داشته باشد که مسوولیت جان دو نفر یعنی مادر و جنین او را بر عهده دارد. همچنین یک ماما باید بسیار باهوش و نکته‌سنج باشد و از مقابل مسائل هرچند که کوچک باشد به سادگی نگذرد ، زیرا خیلی از مسائل یا علائم کوچکی که در هنگام بارداری یا زایمان ظاهرمی‌شود، در صورت عدم توجه می‌تواند خطرات جانی برای نوزاد یا مادر به دنبال داشته باشد.


گفتار درمانی

شهلا فاطمی سیادر- فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران-ورودی88-رتبه 1700 منطقه2


2- چرا این رشته را انتخاب کردید؟ دلیل علاقه خود و ویژگی‌هایی که در وجود شما بوده و باعث به وجود آمدن این علاقه شده است را توضیح دهید.


زیرا کارشناسان رشته گفتار درمانی به یاری افرادی می‌آیند که می‌خواهند حرف بزند.


می‌خواهند وقتی شاد یا غمگین هستند احساسات خود  را با دیگران در میان بگذارند.


3- آیا تصورتان از این رشته قبل از دانشگاه، با شناختی که در این چند سال تحصیل از آن به‌دست آورده‌اید، یکسان است؟


بله – با ورود به این رشته متوجه شدم که گفتاردرمانی به عنوان ترکیبی از دانش و هنر, از مجموعه گسترده‌ای از علوم انسانی و تجربی بهره می‌گیرد و  در جامعه جهانی در مقابل هر ۲ یا ۳ هزار نفر جمعیت، یک گفتار درمانگر مورد نیاز است.


4- مجموع آیا از انتخاب خود راضی هستید؟


بله- داشتن صبر و حوصله ویژگی اصلی کسانی است که می خواهند کارشناس این رشته شوند.


5- فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟ تا چه مرحله‌ای امکان ادامه‌ی تحصیل در این رشته وجود دارد؟


فارغ‌التحصیلان رشته‌های توانبخشی و از جمله گفتاردرمانی محدود هستند و از طرفی جامعه به آنها نیاز بسیاری دارد، رشته‌های علوم توانبخشی کمتر از سایر رشته‌ها با مشکل شغلی روبرو هستند. برای مثال یک گفتار درمانگر می‌تواند در درمانگاهها و مراکز بهداشت، مراکز ویژه توانبخشی و مراکز آموزش و پرورش استثنایی فعالیت بکند چون قسمت عمده کار ما در ارتباط با ناشنواها و کم‌شنواها است.


6- چه درس‌هایی در این رشته از اهمیت برخوردار هستند و ضرورت دارد دانش‌آموز زمینه‌ی آموزشی خوبی در آن درس داشته باشد؟


مباحث پایه از جمله نوروآناتومی و فیزیولوژی مکانیسم گفتار, زبان شناسی و آواشناسی, روان شناسی و روانپزشکی و نیز مباحث تخصصی بیماری شناسی, ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان .


7- توان‌مندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


دانشجوی موفق این رشته کسی است که به زبان انگلیسی و دانش کامپیوتر مسلط باشد چون کتاب‌های این رشته در ایران بسیار کم است و دانشجو باید بتواند از منابع خارجی یا از شبکه‌های رایانه‌ای استفاده کند.


همین‌طور بهتر است با لهجه‌های مختلف آشنایی داشته باشد چون ممکن است ناشنوایی به او مراجعه کند که در یک محیط ترک یا کرد زبان زندگی کرده است.


کارشناسی اتاق عمل

الهه جاوید – رتبه 3000-ورودی88- دانشجوی دانشگاه تهران 


1-چرا این رشته را انتخاب کردید؟


تکنسین اتاق عمل به عنوان عضوی از تیم جراحی در اتاق عمل است و در حال حاضر در تمامی عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها حضوری فعال دارند.


2- فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟


فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در اتاق عمل به جراحان کمک‌های لازم فنی را ارائه دهند. هم‌چنین این دسته از متخصصان می‌توانند وسائل جراحی و استریل را جهت استفاده آماده نمایند و اداره اتاق عمل را به عهده گیرند.


3- درس‌های اصلی و تخصصی این رشته کدامند؟


تکنیک اتاق عمل عمومی، فن پرستاری، فیزیولوژی، تشریح، شیمی آلی و بیوشیمی، بهداشت فردی و همگانی، انگل‌شناسی و میکروب‌شناسی، داروشناسی عمومی و تخصصی، جراحی عمومی و تخصصی، اصطلاحات پزشکی و اصطلاحات رایج در اتاق عمل، کارآموزی عمومی، جراحی زنان و زایمان، بیماری‌های داخلی، آسیب‌شناسی، فیزیک پزشکی و کاربرد آن در اتاق عمل، خون‌شناسی و انتقال خون، بیهوشی، روش‌های احیاء قلبی و ریوی، روانشناسی، کارآموزی در عرصه


4- توان‌مندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


این رشته نیاز به افرادی است که احساس مسئولیت شدید و شخصیت باثبات داشته، علاقمند به کمک به دیگران بوده و به نیازهای بیمار و دیگر اعضای تیم جراحی حساس باشند.

هم‌چنین از آن جا که کار در اتاق عمل نیاز به ایستادن در مدت زمان طولانی و توانائی برای جابجایی و بلند کردن اشیاء سنگین دارد و فرد را در معرض مناظر و بوهای ناخوشایند و مواد خطرناک قرار می‌دهد، فرد باید توانایی جسمی لازم را داشته باشد

شنوایی سنجی


اعظم چراکار - رتبه 1800- ورودی 88-دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی

2-    گرایشات و حیطه‌های این رشته کدامند؟


رشته شنوایی‌شناسی دارای چهار حیطه اصلی است که عبارتند از 1- ارزیابی و تشخیص اختلالات شنوایی و تعادل 2- پیشگیری و حفاظت شنوایی که به بررسی آلودگی‌های صوتی کارخانجات و مراکز پر سروصدا می‌پردازد و تلاش می‌شود تا خسارتهای ناشی از آلودگی صوتی به حداقل برسد. 3- توانبخشی شنوایی، که شامل ساخت و تجویز انواع قالب گوش و تجویز و ارزیابی وسایل کمک‌شنوایی مانند سمعک می‌شود. 4- آموزش و مشاوره با افراد کم‌شنوا و ناشنوا، که در این حیطه شنوایی‌شناس به فرد کم شنوا طرز استفاده از سمعک را آموزش داده و او را با اصوات مختلف آشنا می‌سازد و به ناشنوا لب خوانی و گفتارخوانی را آموزش می‌دهد.


فارغ التحصیل این رشته می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آزمون رشته های زیر شرکت کنند :


1- شنوایی شناسی


2-  مدیریت توانبخشی


3- مهندسی پزشکی


4- اقتصاد بهداشت


5-علوم تشریحی (آناتومی)


6- رفاه اجتماعی


3-    فرصت‌های شغلی رشته‌ی شما چیست؟


یک پزشک برای تشخیص و درمان بیماری فقط نمی‌تواند به معاینه سطحی بیمار متکی باشد بلکه بیشتر اوقات نیازمند ابزارهای مختلفی مثل رادیوگرافی، تکنیک‌های آزمایشگاهی و یا تکنیک‌های شنوایی‌شناسی است. چرا که یک پزشک با معاینه سطحی گوش بیمار تنها می‌تواند، سطح پرده گوش را بررسی کند اما ورای پرده را نمی‌تواند ببیند یعنی برای اطلاع از وضعیت گوش میانی ، گوش داخلی،  عصب و مراکز شنوایی مرکزی باید از ابزارهای شنوایی‌شناسی و متخصصان این رشته کمک بگیرد.


به همین دلیل فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند جذب بیمارستانها و درمانگاه‌های گوش و حلق و بینی شده و یا به طور شخصی همراه با پزشک گوش و حلق و بینی کلینیک شنوایی‌شناسی دایر کنند.


4-    چه درس‌هایی در این رشته از اهمیت برخوردار هستند و ضرورت دارد دانش‌آموز زمینه‌ی آموزشی خوبی در آن درس داشته باشد؟


چون رشته شنوایی‌شناسی در ایران یک رشته نوپا است، بیشتر کتب درسی آن به زبان انگلیسی می‌باشد و در نتیجه پیشرفت تحصیلی دانشجوی شنوایی‌شناسی منوط به تسلط به زبان انگلیسی است. در ضمن دانشجوی این رشته باید به علم فیزیک بخصوص فیزیک صوت علاقه‌مند باشد چون درس فیزیک یکی از دروس پایه این رشته می‌باشد.


هم‌چنین دانشجوی این رشته باید به علوم تشریح و فیزیولوژی بویژه در زمینه شنوایی احاطه داشته باشد تا بتواند دانسته‌های خود را در این رابطه به کار بگیرد.


5-    توان‌مندی‌های لازم برای موفقیت در این رشته‌ی دانشگاهی چیست؟


دقت ، لازمه رشته شنوایی‌شناسی است. چرا که اگر یک شنوایی‌شناس ، آزمایشهای مورد نیاز را با دقت انجام ندهد، حتی می‌تواند باعث یک عمل جراحی بی‌دلیل شود که نه تنها هیچ فایده‌ای ندارد بلکه مضر هم خواهد بود.


پروتز های دندانی


هدف این رشته تربیت متخصصان موردنیاز لابراتوارهای دندانپزشکی مراکز آموزشی، درمانی دولتی و خصوصی است. افرادی که با ساختن عضو مصنوعی برای کار ثابت مانند دندان مصنوعی (دندانپزشک، قالب دندان را تهیه می‌کند و متخصص پروتزهای دندانی براساس قالب، دندان را می‌سازد) و عضو مصنوعی برای کار متحرک مانند پلاک‌های ارتودنسی در لابراتورهای دندانسازی و کلینیک‌های دندانپزشکی حضوری فعال دارند. 


توانایی‌های لازم 


تکنسین‌ پروتزهای دندانی کاری حساس ودقیق است و نیاز به دستانی توانمند و ماهر دارد. در این رشته دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی دارای اهمیت است و در نهایت داوطلبان باید توجه داشته باشند که هدف این رشته تربیت تکنسین متخصص و کارآمد است و از همین رو، این رشته تنها در مقطع کاردانی ارائه می‌شود. 



موقعیت شغلی در ایران :


با توجه به توانمندی‌هایی که دانشجوی این رشته در طی تحصیل کسب می‌کند، براحتی می‌تواند جذب بازار کار شده و شغل مناسبی به دست بیاورد.فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند هم به صورت مستقل اقدام به تأسیس لابراتور کنند و هم در کلینیک‌های دندانپزشکی فعالیت نمایند زیرا هر دندانپزشک عمومی یا ارتودنتسیت بری ساخت دندان مصنوعی یا قالب‌های ارتودنسی باید با یک تکنسین پروتزهای دندانی فعالیت کند.

درس‌های این رشته در طول تحصیل :



بیوشیمی نظری، آناتومی دندان نظری و عملی، آسیب‌شناسی، میکروب‌شناسی نظری و عملی، بافت‌شناسی نظری و عملی، آناتومی عمومی نظری و عملی، بهداشت خانواده، فیزیک، پروتز کامل نظری و عملی، پروتز پارسیل، ارتودنسی نظری و عملی، استاتیک نظری و عملی، اوکلوژن نظری و عملی، لابراتوار اختصاصی، پروتزهای اطفال و ارتودنسی نظری و عملی، مواد دندان نظری و عملی.


 


هوشبری


پریا حسن‌زاده، دانشجوی رشته‌ی بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی البرز


دوست من! می‌دانم الان از خودت می‌پرسی آیا انتخاب رشته‌ی بیهوشی خوب است یا خیر. امیدوارم با تعریف خاطره‌ای بتوانم تا حدی در انتخاب این رشته کمکت کنم. من هم مثل شما طعم این روز را چشیده‌ام. اواسط مردادماه نتایج رتبه‌ها اعلام شد. وقتی کارنامه را گرفتم می‌دانستم که با رتبه‌ی 4 هزار منطقه‌ی 3 نمی‌توانم رشته‌های پزشکی را انتخاب کنم اما می‌دانستم شانس قبولی در زیرشاخه‌های پزشکی را دارم. من خدمت به مردم را دوست داشتم و دارم. تصمیم گرفتم رشته‌ی بیهوشی را انتخاب کنم اما اطلاعاتم کم بود و با کمی تحقیق آن را انتخاب کردم و زمانی که وارد دانشگاه شدم و ترم سوم وقتی وارد اتاق عمل شدم به خیلی از پرسش‌های بدون پاسخم رسیدم. برای بار اول گوشه‌ای ایستادم و تنها به کارهایی که برای بیهوشی انجام داده می‌شد نگاه ‌کردم و به عبارتی یاد گرفتن از طریق مشاهده را انجام ‌دادم. وقتی بیمار وارد اتاق عمل می‌شود حتی با این‌که شب قبل از عمل، دارویی جهت کاهش استرس تجویز شده، استرس دارد و کارشناس بیهوشی ابتدا باید با رفتار خوب و مناسب به بیمار آرامش دهد؛ زیرا اولین کسی که بیمار با او روبه‌رو خواهد شد دکتر بیهوشی است و این نیازمند صبر و حوصله‌ی فراوان است.


                

کارشناس و دکتر بیهوشی باید از تمام مشکلات و بیماری‌های بیمار اطلاع داشته باشد و با توجه به آن‌ها، نوع روش بیهوشی و داروهای مورد نظر را انتخاب کند تا عوارض کم‌تری بر سلامت بیمار داشته باشد و در اتاق عمل با موفقیت بیهوش شود تا عمل به درستی انجام گیرد و دوباره با موفقیت به هوش آید. هدف اصلی بیهوشی حفظ سلامت بیمار از تمام جهات (حفظ علائم حیاتی بیمار، عدم آسیب رساندن به بیمار هنگام قرار گرفتن روی تخت و خوب به هوش آمدن او) است. این‌ها تنها نیمی از کار بیهوشی است. کار یک هوشبر خوب تقریباً از شب قبل از عمل برای تجویز داروی مناسب شروع می‌شود و تا آخرین لحظه‌ی به هوش آمدن بیمار به طور مناسب با کم‌ترین عوارض روی سلامت او خاتمه می‌یابد (مراقبت‌های قبل و بعد از عمل).


برای موفق بودن در این رشته، صبر و سرعت عمل، تسلط بر روش‌های متفاوت بیهوشی، شناخت بسیاری از داروها از لحاظ تأثیر روی سلامت بیمار و مکانیسم داروها، دانستن انواع بیماری‌ها جهت انتخاب نوع داروی بیهوشی و ... لازم است؛ اما باید قبل از همه‌ی این‌ها به چگونگی جلب رضایت بیمار و حفظ آرامش او توجه کنید. شاید فکر کنید که این رشته فقط تا کارشناسی ادامه دارد و شما دوست دارید از این هم فراتر بروید و پیشرفت شغلی داشته باشید؛ اما این‌طور نیست؛ زیرا امسال برای اولین بار دانشگاه تهران تعدادی دانشجو برای ادامه‌ی تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته است. هم‌چنین کارشناسی ارشد بیهوشی، گرایش‌های متفاوتی از جمله کار در زمینه‌ی مراقبت‌های ویژه، آناتومی، فیزیولوژی و ... خواهد داشت.


دوست عزیز! قبل از انتخاب این رشته بهتر است بدانید که آیا علاقه‌ای به انجام چنین کارهایی دارید یا خیر.




کلمات کلیدی:

تخدام-دانشگاه-علوم-پزشکی-البرز/ ۸ ساعت پیش - آگهی استخدام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی‌ دانشگاه علوم پزشکی اینجا کلیک نمایید آزمون برگزار ... استخدام دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 94 | «ای استخدام» www.e-estekhdam.com/استخدام-دانشگاه-علوم-پزشکی-البرز/ ۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - استخدام دانشگاه علوم پزشکی البرز سال ۹۴. برای دریافت نمونه سوالات استخدامی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی اینجا کلیک نمایید. استخدام های دانشگاه علوم پزشکی سال 94 (اعلام نتایج) | «ای ... www.e-estekhdam.com/استخدام-دانشگاه-علوم-پزشکی/ ۱ روز پیش - برای مشاهده تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون، نتایج آزمون، سوالات جلسه ... استخدام دانشگاه علوم پزشکی البرز (مهلت ثبت نام تا ۹۴/۰۷/۱۴). استخدام دانشگاه علوم پزشکی-ایران استخدام|خبرپو khabarpu.com/h.php?t=289-xaldhiatoiaum-iawo-orvtockm-ax-x... ... علوم پزشکی سال ۹۴ جهت دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی‌ دانشگاه علوم پزشکی اینجا کلیک نمایید ... استخدام دانشگاه علوم پزشکی البرز سال ۹۴ · استخدام معاونت ... آگهی استخدام دانشگاه علوم پزشکی استان البرز | مرجع آگهی ... www.estekhdami.org/آگهی-استخدام-دانشگاه-علوم-پزشکی-البرز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرز برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود در ... برچسب ها : آگهی استخدام علوم پزشکی البرز, آگهی استخدامی, استخدام پرستار در استان البرز, .... دانلود سوالات تخصصی استخدامی رشته مهندسی کامپیوتر استخدام دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی سال 94 + ... www.estekhtam.com/استخدام-دانشگاه-های-علوم-پزشکی-سال-94/ ۸ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت سوالات استخدامی تأمین اجتماعی ... سوالات رایج در آزمون های استخدامی ... استخدام دانشگاه علوم پزشکی البرز ... استخدام های دانشگاه علوم پزشکی سال ۹۴ - آگهی های استخدامی روز job.pnuna.com/1394/استخدام-دانشگاه-علوم-پزشکی-3.html ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی در نظر دارد برای تأمین نیروهای مورد نیاز خود ... است